3/21/2010

Tersadar

Hembusan angin buat ku melamun
Terbangakan lembaran kesadaran akan dunia
Lelah sudah aku berjalan menyusuri jalan kehidupan
Tak pernah aku dapatkan sebutir kebahagian di tarikan nafas ini

Semuanya berlalu begitu saja tanpa membekas
Teriakan dan makian hanya ritual kecewa semata tanpa sempat bermakna
Terlambat sudah aku memutar haluan untuk mengejar impian
Setelah butiran air mata ku keluarkan dari ayah bunda

Maafkan aku bila tak pernah aku suguhkan kebahagian
Tak sempat aku bawa kalian memandang kebanggaan
Malu aku menjadi contoh yang kalian bicarakan
Bila kenyataan tak seindah untaian doa kalian

Hidup ku..
Hidup malang ku ,yang ku sia –sia kan selalu
Ku pakai hanya mengejar ucapan cinta dari mu
yang tak pernah sekali pun terdengar oleh telinga ku

aku tersesat sungguh
tak mampu lagi aku bisa kembali
menjadi seperti yang dulu,sebelum kenal dengan mu
sungguh itu yang aku rindukan

maaf kan aku bunda
ianzholic

No comments:

Post a Comment