1/31/2011

"Mengukir Hati diujung Sepi"

Aku bagai melangkah dalam gelap..
Tiada yang tau apa yang ada dihadapku..
Diujung sepikKu rangkai ceritaku..
Ciptakan senyum yang tertahan oleh waktu..

Dibalik Awan aku terdiam..
Menggenggam perih kehidupan..
Memandang sejuta tanya yang hadir dikala sepi menyapa kelam..
Begitu banyak Jiwa mengisi datang dan pergi..
Aku tak mengerti maksud hati..
Mengapa ia pergi disaat benang kasih ingin kurajut indah untuknya??..

Langkah kakiKu terhenti,.Aku memandang dalam hati..
Aku melihat ia telah tertunduk lesuh diujung nurani..
Apa yang aku tangisi??
Mengapa aku menyesali hati yang tiada seirama dengan ku??
Mengabaikan puing rasa yang menanti tuk ku Lukis indah??
Aku acuhkan jerit jiwa yang ingin lari dari luka ..

Jiwaku larut oleh dendam yang hentikan denyut cinta dihadapku..
Apakah semua hati sama??
Sama abaikan ikhlasku??
Dalam gelap aku raih cahayaku..
Inilah aku..Sebutir kasih yang menanti diujung sepi..
Menantikan genggam rasa sempurnakan langkahku..

Tertulis semua dalam lembaran itu..
Kini aku mampu berlari meraihnya..
Cahaya kasih itu menarik hatiKu ..
Sang Hati kini bagai menari menyambut senyumku..
Terima kasih Tuhan..Sentuh kasihmu..Raih aku yang terngelam dalam gemuruhKu..



By YaNz MaGoo

puisi kiriman dari kang YaNz MaGoo , sahabat seperjuangan saya dalam menulis
thanks kang.. terus berkaya...

2 comments:

  1. Bagus2 mas puisinya, klo bisa saya minta alamat FBnya. Saya tunggu balasannya ya. ^_^.

    ReplyDelete
  2. Aang Ianz Holic Maaf ya baru balas

    ReplyDelete